Keď Max naposledy videl Betty Whiteovú, ako prezýval svoje elektrické auto Tesla Model Y Performance, boli na tom obaja dosť zle po havárii vo vysokej rýchlosti, uviedol na svojom webe magazín Wired, ktorý opísal reinkarnáciu nabúraných elektromobilov na vojnou sužovanej Ukrajine.
"Žiadny autoservis by neohrozil opravárov tak poškodeným vozidlom," tvrdí Max, ktorého poisťovňa súhlasila s odoslaním odpísanej Betty na vrakovisko. O niekoľko mesiacov neskôr Maxova aplikácia hlásila, že Betty potrebuje aktualizovať softvér, a zakrátko spresnila, že Betty je práve v oprave v Umani, ukrajinskom meste na polceste medzi Kyjevom a frontovou líniou. "Myslel som, že to musí byť chyba," povedal Max.
Chyba to nebola. Betty sa mu podarilo vystopovať na ukrajinský web predávajúci autá. Vyzerala ako nová, možno ešte lepšie. Betty 2.0 predal akýsi Mychajlo, ktorý tvrdil, že auto utrpelo "menšie šrámy" v Kanade, ale bolo opravené originálnymi dielami od Tesly. Cena: 55 000 dolárov bola približne rovnaká ako za nový voz v Spojených štátoch.
Medzikontinentálne zmŕtvychvstanie Maxovej Betty bolo pôsobivé, ale nie neobvyklé. Autá odpísané v Severnej Amerike už dlho končia vo východoeurópskych opravovniach ochotných napraviť škody, ktorých sa americkí a kanadskí mechanici nechcú ani dotknúť. V roku 2021 bola Ukrajina podľa dostupných údajov medzi tromi hlavnými destináciami pre ojazdené americké osobné vozidlá odoslaná do zahraničia, hneď za Nigériou a Spojenými arabskými emirátmi. Ukrajinskí dovozcovia a opravári vrakov sú známi svojou vynaliezavosťou. Niektorí urobili z opráv odpísaných elektrických vozidiel svoju špecialitu, ktorá pomohla zvýšiť počet elektrických vozidiel na ukrajinských cestách aj za pokračujúcej vojny s Ruskom.
Hoci na Ukrajine predáva nové elektrické vozidlá len málo automobiliek, ich podiel medzi novoregistrovanými vozidlami, deväť percent, je približne rovnaký ako v Spojených štátoch a takmer dvojnásobný oproti v Poľsku alebo Česku.