"Ide o relatívne nedávny vývoj," hovorí Hans Eric Melin z britskej poradenskej spoločnosti Circular Energy Storage, ktorá sleduje medzinárodné toky použitých elektrických vozidiel a batérií. Pred pár rokmi začal pozorne sledovať ukrajinský trh po tom, ako si všimol, že na internete sa v ukrajinčine ponúka viac vozidiel Nissan Leaf ako v angličtine. V tom čase bol tento priekopník medzi elektrickými vozidlami v podstate jediným vozidlom, ktorý jazdil dosť dlho na to, aby sa rozvinul trh s ojazdenými autami.
Postupom času sa ukrajinská elektrická flotila rozrástla a zahrnula celú škálu elektrických vozidiel predávaných vo svete. Melin odhadoval, že boom elektrických vozidiel na Ukrajine ukončí vojna. "Úplne som sa pomýlil," pripustil. Od predvlaňajšieho júla do tohto leta sa flotila ukrajinských elektrických vozidiel zdvojnásobila na 64.312 áut, aspoň podľa údajov zhromaždených ukrajinskou výskumnou skupinou Automotive Market Research Institute.