Podľa poľského rezortu infraštruktúry to totiž vedie k dlhším radom kamiónov registrovaných v EÚ a znižuje to konkurencieschopnosť prepravných firiem. Informuje o tom web Kyiv Independent, ktorý cituje správu poľskej vlády.
„Minister dúfa, že Rada ministrov Ukrajiny prijme túto požiadavku, pretože by to prospelo ukrajinským a poľským vodičom, dopravcom a podnikateľom z iných odvetví ekonomiky," uviedla poľská vláda. Andrzej Adamczyk zároveň požiadal eurokomisárku pre dopravu Adinu Văleanú, aby zriadila spoločný výbor, ktorý zanalyzuje, aký vplyv na európsky dopravný trh má liberalizácia prepravných pravidiel EÚ pre ukrajinské kamióny.
Kľúčovou požiadavkou protestujúcich poľských nákladných autodopravcov na poľsko-ukrajinských hraniciach je návrat k systému vydávania povolení pre ukrajinských dopravcov na pôsobenie v Európskej únii.
Televízna stanica Polsat news v pondelok uviedla, že rad nákladných áut na poľsko-ukrajinskom hraničnom priechode Medyka-Šehyni dosiahol dĺžku 30 kilometrov a priemerná čakacia doba je 127 hodín.