Podľa analytickej spoločnosti je oblasť staviteľstva závislá predovšetkým od verejných zákaziek. Verejné zákazky tvoria totiž 40 až 50 % výkonu stavebníctva a je o nich zo strany stavebníkov záujem. Podľa riaditeľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondreja Mateja, ktorý je aj poradcom ministra dopravy, treba vyriešiť legislatívne prostredie a to nielen stavebnú legislatívu, ale aj verejné obstarávania a samotné procesy povolení.
Rezort dopravy tiež hovorí o potrebe rozostavať Slovensko. Medzi priority rezortu preto patrí zabezpečiť predvídateľné financovanie do infraštruktúry. Podľa Mateja treba urýchliť prípravu výstavby tak, aby sa mohli súťažiť nové úseky ciest. Kľúčový je podľa neho aj mostný program, ktorý môže naštartovať hospodársky rast. Ministerstvo dopravy sa chce zamerať prioritne na dostavbu diaľnic D1 a D3 a rozbehnúť výstavbu rýchlostnej cesty R4.
Štátny tajomník Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR (MIRRI) Michal Kaliňák pripomenul, že je na Slovensku veľa zaostalých regiónov, kde sú potrebné verejné investície. "Keď vstupujeme do nového obdobia eurofondov a do nového obdobia zmien v pláne obnovy, tak práve stavebný priemysel je ten, ktorý by mal čakať na obrovskú investičnú príležitosť, lebo práve vďaka investičným príležitostiam vieme zvýšiť životnú úroveň v mnohých našich regiónoch," uviedol Kaliňák.