V súvislosti s rozhodnutím Okresného súdu v Prešove, ktorý priznal odškodné žiačke z Jarovníc pre vzdelávanie počas pandémie COVID-19, to pre TASR uviedol tamojší starosta Florián Giňa. Ako povedal, učitelia sa počas pandémie maximálne snažili žiakom nahradiť výučbu.
"Krízová situácia poukázala na významnosť digitálneho sveta v dnešnej dobe a súčasne odhalila negatívne dosahy na tých, ktorí sú z digitálnej komunikácie vylúčení. Najviac bol tento význam zreteľný v rodinách s deťmi v školskom veku. MŠVVaŠ vnímalo online formu štúdia ako najefektívnejšiu náhradu tradičného vzdelávania, avšak v lokalitách, kde je väčšina žiakov zo sociálne vylúčeného prostredia, ako je tomu aj v našej obci, sa to ukázalo ako problém, ktorý mnohí nevedeli prekonať," uviedol Giňa.
Pedagógovia v oboch základných školách v obci sa podľa neho snažili vyvinúť maximálne úsilie, aby žiakom zabezpečili adekvátnu náhradu vzdelávania. "V našich podmienkach to bolo veľmi ťažko dosiahnuteľné. Chápem, že pandémia bola pre mnohých ťažkou a nečakanou skúškou a otestovala našu (ne)pripravenosť na podobné situácie. Aj tento súdny proces je dôkazom toho, že sme sa s jej dôsledkami ešte stále úplne nevyrovnali," skonštatoval Giňa.
Nedostatok schopností využívať nové technológie alebo obmedzená dostupnosť týchto nástrojov a internetu vedie podľa neho k rastúcej nerovnosti v mnohých oblastiach každodenného života. Z odboru komunikácie a marketingu rezortu školstva pre TASR uviedli, že písomné vyhotovenie rozsudku ministerstvu doručili 21. novembra. O ďalšom postupe rozhodne po jeho preštudovaní.