„Je potrebné vyzdvihnúť postoj spolužiakov, vďaka ktorým (predovšetkým duchaprítomnému zásahu jedného z nich) sa podarilo jednak možno zabrániť tomu najhoršiemu a jednak dať chlapcovi najavo, že spolužiakom na ňom záleží. Presne k takému postoju vedieme našich žiakov a snažíme sa udržiavať pozitívnu klímu v škole,“ vysvetlila riaditeľka školy. Dodala, že so žiakom cielene komunikovali, aby redukovali jeho stres, prinavrátili mu pocit bezpečia a stabilizovali jeho emócie.
Škola kontaktovala tiesňovú linku a so spolužiakmi, ako i s ďalšími triedami zrealizovali kompetentní na pôde školy rozhovory venované konkrétnej krízovej situácii a tiež prevencii. Vedenie školy podľa slov riaditeľky venuje stálu pozornosť zvyšovaniu znalostí pedagogických a odborných zamestnancov a spolupracujú s Centrom poradenstva a prevencie (CPP) Petržalka. „Pre takéto situácie bola CPP vytvorená smernica pre školy v súvislosti s krízovými intervenciami v školskom prostredí, ktorá zahŕňa poskytnutie východísk, nástrojov na rozpoznanie, návody a usmernenia, ako reagovať v oblasti krízy, krízových situácií a krízovej intervencie,“ uzavrela riaditeľka školy.