Upozorňujú tiež na odpad v dôsledku niekoľkohodinového až niekoľkodňového čakania kamionistov. "Keďže tam nie je žiadna infraštruktúra, nijaké zázemie, odzrkadľuje sa to na odpade, ktorý sa začína nachádzať v kanáloch, rigoloch a okolo kolóny," povedal Sklár. Obáva sa, že čistenie bude musieť riešiť samospráva. "Tí kamionisti tam teraz v podstate žijú. Nemajú k dispozícii žiadne sociálne zariadenia, ani provizórne koše. Teraz to tak pre kolónu nie je vidieť, ale keď je časť koridoru odkrytá, sú tam odpadky," doplnil Repka.
Ivanová pripomenula, že kamionisti majú na diaľnici D1, kde sú kamióny odstavované, k dispozícii niekoľko mobilných toaliet, ktoré zabezpečila Národná diaľničná spoločnosť (NDS). "NDS danú situáciu nepretržite monitoruje, takisto je v našom úsilí zabezpečiť mieru komfortu autodopravcom - zatiaľ sme v rámci infraštruktúry umiestnili desať toaletných zariadení, v prípade nutnosti vieme operatívne pridávať," uviedla pre TASR hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.
Kolóny kamiónov na východnej hranici sa tvoria v dôsledku protestnej blokády poľsko-ukrajinských hraničných priechodov poľskými dopravcami. Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) plánuje protestne blokovať hraničný priechod Vyšné Nemecké - Užhorod od piatka (1. 12.) od 15.00 h do odvolania. Chce, aby Brusel opäť zaviedol pre ukrajinské vozidlá povolenky na prepravy. Argumentuje tým, že európske spoločnosti im v súčasnosti nevedia konkurovať.