Podvodníci v internetových obchodoch používajú stále nové triky. „Najnovšie podvody sú založené na vylákaní údajov o platobnej karte. Vznikajú fiktívne e-shopy, kde údajne je tovar s atraktívnymi cenami, ale po zadaní údajov o platobných kartách prídete o peniaze. Tomu, aby ste uverili, že ide o seriózny e-shop, si sem pridávajú údajné vyjadrenia známych osôb, ako dobre tam nakúpili. Niečo podobné som dokonca našiel aj v súvislosti s mojou osobou,“ uvádza Ondrej Macko, riaditeľ spoločnosti TOUCHIT.
Odstúpenie od zmluvy
Pokiaľ nie je možné identifikovať predávajúceho, odporúčame spotrebiteľom obrátiť sa na odbor počítačovej kriminality Prezídia Policajného zboru SR, ktorý sa obdobnými prípadmi zaoberá. „Ak predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy, spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru,“ dodáva Marián Jargaš zo SOI.
Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov.