Varovanie od miestnych
Kravec ovládal šesť jazykov, robil pre spoločnosť General Electric a spolupracoval aj s firmou BMW. Vtedy ho vyslali do Európy, pričom sa chystal do rodného Smilna. „Štátna bezpečnosť ho však chcela zadržať a požiadala miestnych, aby ju upozornili, keby sa zjavil v dedine. Tí však upozornili Johnových príbuzných, čo sa chystá, a pilot návštevu rodnej dediny zrušil,“ pripomenula Silvia.
Domov sa dostal až v roku 1994, o rok neskôr bol povýšený Britským kráľovským letectvom do hodnosti podplukovníka za svoje hrdinské činy počas druhej svetovej vojny. „O tom, že lietal v RAF, som vedela len od jeho sestry, teda mojej mamy. Lenže verejne sa to hovoriť nemohlo. Bol to veľmi milý pán. O minulosti veľmi rozprávať nechcel. Pôsobil vyrovnaným dojmom. Som rada, že som sa s ním stretla,“ uzavrela Johnova neter Anna Kravcová (57), ktorá je nesmierne rada, že odvážnemu strýkovi pri príležitosti 100. výročia jeho narodenia postavili v Smilne pamätník.
310. Československá stíhacia peruť RAF
Bola jednou zo štyroch československých perutí RAF. Išlo
o československú jednotku, ktorá v RAF pôsobila najdlhšie. Taktiež mala najvyššie skóre zostrelov nepriateľských lietadiel. Sformovala sa v roku 1940. Československým veliteľom bol ustanovený major Alexander Hess a britským spoluveliteľom George Douglas Blackwood. Ich heslom bolo anglické We fight to rebuild (Bojujeme za obnovu).