Poskytovateľ stravovacích služieb Bidfood odhalil svoje predpovede, ktoré trendy v oblasti jedál a nápojov budú v roku 2024 dominovať komerčným kuchyniam.
Blízke chute
Autenticita je jedným z kľúčových faktorov, ktoré budú dominovať. Až 56 % spotrebiteľov uviedlo, že by za jedlo zaplatili viac, ak by ho vnímali ako autentickejšie. Výskum ukázal, že tri globálne kuchyne naberajú na sile: autentický Karibik, mexická kuchyňa a východoeurópska kuchyňa. Východoeurópska kuchyňa zaujala výdatnými dusenými jedlami a chutnými koláčmi.
Myseľ, nálada a telo
Tento trend sa sústreďuje okolo spotrebiteľov, ktorí menia priority, pokiaľ ide o ich zdravie a pohodu, pričom sa zameriava nielen na ich fyzické zdravie, ale aj na ich duševné zdravie a stav mysle. Takmer polovica (48 %) spotrebiteľov hľadá potraviny, ktoré majú priamy vplyv na ich fyzickú pohodu, a 71 % verí, že vôňa jedla a nápojov im môže pomôcť zlepšiť náladu.
Rustikálny a vidiecky
Spotrebitelia sa dôkladnejšie rozhodujú o tom, kde a čo jedia, keď nie sú doma. Koncepty z farmy na tanier, a jedlá s autentickým príbehom a pôvodom sú čoraz populárnejšie. Útulná výzdoba, ručne vyrábané cestoviny a pekárenské výrobky, záhradné šaláty, tradičné produkty a varenie na otvorenom ohni sú spôsoby, ako môžu prevádzkovatelia využiť tento trend.
Poďme sa hrať
Počas krízy životných nákladov spotrebitelia hľadajú niečo, čo by ich rozveselilo a poskytlo im niečo vzrušujúce a nezvyčajné. Farba, hravá prezentácia, nový štýl a nádych divadla určite ponúknu želaný zážitok.
Hravé nápoje
So sociálnymi médiami, ktoré berú svet útokom, spotrebitelia nemôžu odolať odfoteniu svojho kokteilu, aby ho zverejnili na svojom účte, pričom 43 % ľudí vo veku 18 – 35 rokov to robí takmer vždy. Aby prevádzkovatelia využili tento trend, začínajú posúvať svoju ponuku kokteilov na vyššiu úroveň a vytvárajú nápadité a tematické servírovanie.