Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu, ktorý uskutočnilo Nemecké združenie maloobchodu (HDE) spolu s internetovým predajcom Sellpy a platformou pre prieskum trhu Appinio. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.
Výrobok z druhej ruky už niekomu daroval každý druhý účastník prieskumu. Respondenti ako najčastejšie dôvody svojho výberu uvádzali udržateľnosť (56 %) a nízku cenu (52 %). Príklon k darčekom z druhej ruky je obzvlášť silný vo vekovej skupine 35 až 44 rokov (61 %). K zvýšenému dopytu po výrobkoch z druhej ruky určite prispieva aj zlá spotrebiteľská nálada a silný sklon k šetreniu, uviedol výkonný riaditeľ HDE Stefan Genth.
Vzhľadom na infláciu a neisté vyhliadky do budúcnosti mnohí ľudia musia alebo chcú míňať menej ako zvyčajne. Aj keď sú veci z druhej ruky v móde, z prieskumu vyplýva, že oveľa obľúbenejšie sú kupované darčeky. Až 68 % opýtaných uviedlo, že väčšiu radosť im spraví, ak ich obdarujú novými výrobkami.