„Mal benzínový 6-valcový motor z Forda a mohlo byť aj mínus 20 °C, no naskočil na prvé otočenie kľúčikom. Výborne sa ovládal, bol dostatočne silný a spoľahlivý,“ vychválil stroj Ratrac, ktorý dnes stojí za jeho domom. Práve na tomto stroji jazdil Anton, ktorý dostal šancu na chvíľu vyskúšať si aj najmodernejší kúsok, ktorý do Tatier priviezli. Keď sadol do supermoderného stroja Prinoth Lettwolf, bol očarený. Moderné vybavenie, odhlučnenie kabíny, komfortná sedačka a množstvo funkcií.
„Riadenie na mojom stroji bolo mechanické. Zatáčalo sa brzdením jedného alebo druhého pásu - rajčakom. Bola tam spojka a plyn, štyri budíky a jednoduchá hydraulika na ovládanie zadného valca. Tým sme utláčali čerstvo napadnutý sneh. Neskôr prišlo zariadenie na rozrážanie bubnov, lyžovaním nahromadených kôp snehu. V stroji Ratrac to bolo ako v traktore, v tomto novom to je ako v helikoptére,“ pochvaľuje si Anton.
Novinku navrhla špička
Stroj, ktorý do Tatier doviezli tento rok, patrí k absolútnej špičke na trhu. Dizajn navrhla firma Pinifarina a výkonný motor si poradí s akýmkoľvek svahom. Ján Kozubík, vedúci lyžiarskych tratí a zasnežovania v Tatranskej Lomnici, si jeho ovládanie veľmi rýchlo osvojil.