Reakcia podľa britského denníka poukazuje na zvýšenú citlivosť, ktorej medzinárodné značky čelia v čase, keď sa boje v Pásme Gazy zintenzívňujú a kedy silnejú výzvy na bojkot firiem.
Fotografie, ktoré sa v pondelok ráno objavili na domovskej stránke internetového obchodu Zara, už dnes neboli na internetovej stránke ani v jeho aplikácii k videniu.
Nie je to prvýkrát, čo sa reklamná kampaň stala predmetom kontroverzie. Značka Dolce & Gabbana bola v roku 2018 odstránená z internetových obchodov v Číne, keď kampaň zobrazujúca modelky, ktoré sa snažia jesť talianske jedlo paličkami, miestne celebrity a sociálne médiá odsúdili ako rasistickú. Vlani sa Zara dostala pod paľbu kritiky niektorých Palestínčanov a Izraelčanov, keď šéf miestnej franšízy tohto predajcu v Izraeli usporiadal predvolebnú akciu pre ultranacionalistického politika.