Jedinú výraznejšiu zmenu ochranná známka zaznamenala v druhej polovici 30. rokov, keď okrídlený šíp v kruhu doplnilo ešte meno Škoda zvláštnym typom písma. Firemné predpisy plzenskej fabriky potom od začiatku presne určujú podobu znaku i nápisu, ktoré v histórii používali viaceré dcérske firmy Škody, ktoré za užívanie značky odvádzali materskej továrni poplatok. Medzi ne patrila aj mladoboleslavská automobilka, pohltená škodovkou v roku 1925.
Automobilka, ktorá dnes nesie meno Škoda Auto, už viac ako tri desaťročia patrí pod nemecký koncern Volkswagen. Vznikli tak známkoprávne spory týkajúce sa súbežného užívania značky Škoda. Škoda Auto ďalej používala aj logo, len sa v jej prípade plzenská modrá farba v roku 1992 zmenila na zelenú, ktorú doplnil nápis Škoda Auto.
Vlani v júni strojárska Škoda Group, ktorej väčšinovým vlastníkom je finančná skupina PPF, oznámila, že predala automobilke Škoda Auto práva k značke Škoda. Dohodli sa tak na ukončení sporov o užívanie značky s okrídleným šípom. Škoda Group môže názov Škoda aj znak okrídleného šípu používať do roku 2029. Zmena sa podľa PPF nijako neprejaví na existujúcich, rozjednaných či budúcich zákazkách plzenskej skupiny Škoda, vrátane spoločnosti Škoda Transportation. Zmluvné strany sa dohodli na tom, že neuverejnia finančné podrobnosti dohody o predaji práv k značke Škoda.
"Zostávame hrdými nositeľmi odkazu Emila Škody, ktorý položil základy rozvoja priemyslu v Plzni i celom Česku. Nastal však čas rešpektovať realitu a vyriešiť nezhody týkajúce sa rozsahu práv, keď pod tou istou značkou pôsobia na trhu úplne odlišné produkty. Uzavretá dohoda vo finále pomôže plzenskej Škodovke urobiť zásadný krok smerom do budúcnosti, keď chceme byť firmou ponúkajúcou nielen jednotlivé prostriedky hromadnej dopravy, ale celé riešenia pre modernú mobilitu,“ povedal ČTK investičný manažér priemyselnej divízie skupiny PPF a predseda dozornej rady Škoda Transportation Stanislav Kuba.
Predvlaňajší prieskum spoločnosti Ipsos pre Škoda Group ukazuje, že verejnosť si dnes značku Škoda najčastejšie spája s výrobou áut (93 percent), zatiaľ čo plzenskú Škodu Transportation pozná len štvrtina populácie ČR.