Ako vždy, zas a znova podľahneme overeným obchodníckym trikom. Uprostred veľkých nákupných centier sa pohybujeme ovládaní mágiou vôní, svetiel a podmanivej hudby. A hlavne okato výhodných cien. Ako týmto fígľom nepodľahnúť? A je to vôbec v tej rýchlosti možné?
Najčastejšie obchodnícke finty
1. Veľký nákupný vozík
Nákupné vozíky sú často až zbytočne veľké, ale keď človek nakupuje, nakoniec ich predsa len zaplní. Je to však iba ďalší psychologický trik. Keď vidíte v košíku prázdne miesto, máte tendenciu ešte nakupovať a zaplniť ho, hoci je väčší ako množstvo potravín, ktoré by ste asi v skutočnosti potrebovali kúpiť.
2. Príjemná vôňa
Čo myslíte, prečo je pečivo tak lákavo vystavené a neustále dopĺňajú nové voňavé kúsky? Skvelým trikom je aj vôňa, ktorá priamo útočí na vaše čuchové bunky a aktivuje aj slinné žľazy, ktoré spúšťajú v tele procesy, a to vás núti nakupovať.
3. Akciové ceny
Obozretní by ste mali byť, aj keď vidíte lákavé zľavy. Obchodníci sú obchodníci, nič nerozdávajú z čírej dobročinnosti. Aj keď sa vás budú snažiť lákať na zľavy už pri vstupe a pri niektorých produktoch, vždy si dobre preštudujte, či je to naozaj tak. Niekedy je zľava naozaj minimálna, iba kvôli tomu, aby vás nalákali nápisom zľava a vy si do košíka predmety automaticky vložíte, aby ste využili príležitosť ušetriť.
4. Svetlo
Fakt, že pre efektívne osvetlenie úsekov s čerstvými potravinami je potrebné iné spektrum svetla, nestačí. Farbu svetla je nutné prispôsobiť vystavenému sortimentu. Je ťažké si predstaviť čerstvé mäso pod teplým bielym svetlom - mäso pôsobí staro a nevábne. Pre zákazníka je takto osvetlený tovar takmer nepredajný.