10. Pri vchode je ovocie a zelenina
Všimli ste si, že v mnohých predajniach vás hneď pri vchode víta farebné ovocie a zelenina? Obchodníci vás chcú už v úvode vášho nákupu ich príjemnou vôňou a pestrými farbami dobre naladiť, aby ste sa v predajni dobre cítili a, samozrejme, viac nakupovali.
11. Menšie dlaždice
V niektorých obchodoch sú v uličkách, v ktorých sa nachádzajú drahšie výrobky, menšie dlaždice. Keď cez ne s vozíkom prechádzate, núti vás to spomaliť. Preto spomalíte a zároveň tak máte viac času poprezerať si výrobky, okolo ktorých by ste inak možno iba rýchlo a bez povšimnutia prešli.
12. Výrobky pri pokladni
Keď už sa chystáte zaplatiť, pri pokladni stretnete ďalšie výrobky, o ktorých ste pôvodne ani neuvažovali, no kým čakáte v rade, často si spomedzi nich ešte niečo vyberiete.
K nákupom sa postavte racionálne
Anna Pittnerová, psychologička
Obchodníci veľmi dobre vedia, čo na ľudí platí a podľahnúť ich trikom je naozaj ľahké. Zameriavajú sa hlavne na emócie, a preto je najlepší spôsob obrany povzniesť sa nad emócie a postaviť sa k nákupom racionálne. Napríklad vytvoriť si nákupný zoznam ešte pred vstupom do obchodu alebo ísť nakupovať s niekým, kto sa nedá tak ľahko ovplyvniť, prípadne ak má človek naozaj veľký problém odolať obchodníckym trikom, zobrať si so sebou do obchodu iba hotovosť potrebnú na kúpu vecí na zozname. Ak má niekto dlhodobo problém s impulzívnym nakupovaním, bolo by dobré sa zamyslieť nad tým, aké potreby mu nakupovanie sýti a ako ich môže naplniť inak a lepšie.