Upozornenia cez aplikácie
V porovnaní s minulým rokom sa počet phishingových útokov, s ktorými sa stretli klienti ČSOB, zvýšil o vyše 60 percent. Banky sa vo všeobecnosti snažia klientov vzdelávať a pravidelne ich upozorňujú na potenciálne hrozby prostredníctvom internetbankingu, aplikácie SmartBanking, e-mailovou formou či na svojich sociálnych sieťach. Na webovej stránke verejnosť rovnako nájde blogy, ktoré sa venujú práve kyberbezpečnosti.
Druhy elektronických podvodov
Bankové
1. Internetové podvody s bankovým účtom
- podvodné súťaže
- podvody s doručením zásielky
- online nakupovanie a predaj
2. Zneužitie platobnej karty cez internet
- zneužitie údajov o karte pod zámienkou získania zľavy
- cez využívanie platobných aplikácií Google Pay alebo Apple Pay
- podvodníci si žiadajú platbu vopred