Na trase Bratislava - Londýn bol vlak v priemere 4,5-krát drahší ako lietadlo, ukazuje analýza. Iba na trase Bratislava - Berlín bol vlak vždy lacnejší ako lietadlo. "Udržateľná železničná doprava zostáva pre mnohých cenovo nedostupná, čím sa zachováva nespravodlivé a životné prostredie poškodzujúce uprednostňovanie lietania, ktoré je najviac znečisťujúcou formou dopravy," skonštatovala Ábelová.
Greenpeace nesúhlasí s tým, že letectvo dostáva obrovské daňové úľavy, zatiaľ čo železničné lístky a elektrina pre vlaky sa zdaňujú. Systém je podľa Ábelovej zle nastavený. Vláda aj Európska únia (EÚ) by ho mali riešiť a zabezpečiť, aby bola udržateľná železničná doprava cenovo dostupná a prístupná pre všetkých, poukázala.
Pri výbere dopravy sú dôležitými faktormi aj pohodlie a jednoduchosť rezervácie. Z dvanástich analyzovaných trás medzi slovenským hlavným mestom a európskymi destináciami mali podľa Greenpeace iba dve trasy, do Berlína a Varšavy, priame vlakové spojenie. Zároveň z Bratislavy existujú priame letecké spojenia do štyroch analyzovaných destinácií.
Okrem toho väčšina európskych železničných spoločností 12 týždňov pred Vianocami neponúkala lístky na trasy z a do Bratislavy, vrátane všetkých vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko, maďarského dopravcu MÁV, nemeckého DB a všetkých nočných vlakov rakúskej spoločnosti ÖBB. Naopak, všetky letenky na zimné cestovanie boli dostupné minimálne tri mesiace vopred, priblížila hovorkyňa.