Rozbiehanie sa do kopca
Na šmykľavom povrchu je nesmierne dôležité mierne zrýchliť a postupne uvoľňovať spojku, aby sa predišlo pretáčaniu predných kolies v prípade, že máte auto s predným náhonom. Ešte dôležitejšia je práca so spojkou v prípade, že máte zadný náhon.
Ľahšie to ide v automobile s automatickou prevodovkou, ktorý má pohon oboch náprav a ponúka možnosť jazdných režimov. V takom prípade si viete neraz zvoliť špeciálny režim určený priamo do snehu. Ten rozdeľuje trakciu rovnomerne a plynulo sa pohnete z miesta aj v prípade, že stojíte v hlbokom snehu, alebo sa rozbiehate z namrznutej vozovky.
Manuál vs. automat
Veľa závisí aj od toho, či idete v modernejšom aute, ktoré má záplavu asistenčných systémov, alebo v starom kúsku, kde nemáte ani ESP, ktoré v bielych podmienkach značne uľahčuje život. No v prípade, že máte manuál, zaraďte vyšší prevodový stupeň, aby ste zabránili strate priľnavosti. Ak však začnete chytať šmyk, rýchlo podraďte a auto by ste mali vedieť vyrovnať pod plynom a dostatočnou kontrou.
V prípade, že vlastníte automat, veľa záleží na tom, akú prevodovku máte. Niektoré prevodovky radia pomalšie, čo môže byť na ceste, kde sú napríklad snehové jazyky, problém, pretože dostatočne rýchlo nezareagujú na to, čo od auta chcete. Ak viete, že máte napríklad starší Aisin a môžete si radenie prepnúť aspoň do poloautomatického režimu, spravte to a v prípade núdze dokážete podradiť rýchlejšie ako samotná skriňa. Ak však idete v aute s rýchlymi prevodovkami, nechajte to v ich réžii, len zmeňte jazdný režim na sneh a pokiaľ sa brodíte v hlbokom snehu, pokojne zamknite diferenciál.