Práca s brzdami
Kľúčové je, že v hustom snežení, keď rýchlo pribúdajú centimetre bielej hmoty na povrchu cesty, znížite rýchlosť a udržíte si dostatočný odstup. Brzdná dráha sa niekoľkonásobne predlžuje, ak idete z kopca. Preto skúste brzdy hneď, keď budete môcť zabrzdiť, aby ste si vyskúšali, ako sa auto v daných podmienkach správa. Pri tvrdých brzdách sa nadľahčí zadok a môžu sa „zakusnúť“ predné pneumatiky, čo môže zapríčiniť šmyk. Dávkujte ich preto s citom, a pokiaľ máte auto bez ABS, brzdite intenzívne, no prerušovane. Nerobte žiadne rýchle, trhané pohyby. Alfou a omegou je plynulosť.
Prejazdy zákrutami
Pred každou jazdou by ste si mali aspoň rýchlo obísť auto a pozrieť si pneumatiky, pretože s poklesom teplôt hrozí, že v niektorej z nich klesne tlak. Podhustená guma nefunguje optimálne a stráca priľnavosť, keďže sa viac deformuje behúň a s väčšou pravdepodobnosťou dostanete šmyk. Pri jazde v siahodlhých zákrutách na okresných cestách treba pozerať čo najďalej pred seba, pretože na snehu auto nespraví, čo chcete, okamžite. Všetko má oneskorenie. Zatočte volantom a až po chvíli sa auto vydá tým smerom. Nie vždy však pôjde predkom, ale ak idete trochu rýchlejšie vybočí celé.
Ak viete, čo robíte, je to zábava, no driftovanie na snehu miluje málokto. Ak chcete ísť čisto a čo najbezpečnejšie, uvoľnite plyn a jemne pribrzdite. Pneumatiky lepšie držia priľnavosť, keď sa otáčajú, čiže nebrzdite v zákrute, ale pred vjazdom do nej. Ak dupnete na brzdu pri prejazde, riskujete nedotáčavosť.
Základné rady
- brzdite plynulo a pomaly
- dodržujte bezpečnú vzdialenosť
- pracujte s technikou pohľadu a čítajte podmienky
- jazdite pomalšie, pracujte s plynom