Legislatíva umožňuje firmám prenášať agendu do digitálnej podoby. Je možné archivovať všetky účtovné doklady elektronicky. Podniky však stále musia zabezpečiť vierohodnosť pôvodu, neporušiteľnosť obsahu a čitateľnosť účtovných dokladov.
"Vďaka digitalizácii už papierové doklady nemusia nikam cestovať ani zaberať fyzický priestor. Digitálne nástroje tak umožňujú celý proces výrazne zrýchliť a minimalizovať administratívu, čo zvyšuje pravdepodobnosť, že na to ľudia nezabudnú," priblížil Martin Jesenský zo spoločnosti Capila.
Firmy majú problémy s chýbajúcimi dokladmi aj pre nedostatočnú komunikáciu, neefektívne nastavené procesy zbierania pokladničných blokov či absencia mechanizmov, ktoré by zabránili ich strate. Vhodné je školenie zamestnancov vo firme, ktorí majú disponovať s finančnými prostriedkami spoločnosti. Nemajú totiž niekedy vedomosti o tom, či ich majú vôbec zbierať. Pri preberaní firemnej platobnej karty by pracovníkom po školení malo byť jasné, akú majú zodpovednosť.