Pri kúpe cez internet platia iné pravidlá
- Zákazník má právo odstúpiť od kúpno-predajnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v priebehu 14 dní od dátumu nákupu.
- Lehota začína plynúť od prevzatia tovaru alebo od uzatvorenia zmluvy o poskytnutí služby alebo poskytovaní elektronického obsahu, ktorý nie je dodávaný na fyzickom médiu (napríklad e-knihy).
- Predávajúci má možnosť predĺžiť túto lehotu.
- Dvojtýždňový termín na vrátenie môže byť skrátený v prípade, že povaha tovaru to vyžaduje, napríklad v prípade rýchlo sa kaziacich produktov.
- Predávajúci je povinný vrátiť všetky platby od zákazníka, prijaté na základe zmluvy, bez zbytočného odkladu a najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy.
- Je dôležité skontrolovať adresu pre prípadné vrátenie tovaru už pri nákupe, pretože poštovné do Číny môže zvýšiť náklady na vrátenie.
- V tomto prípade platí, že tovar by mal byť v nepoškodenom stave, pričom je akceptované, že mohol byť používaný.
Vedeli ste?
Ak posledný deň lehoty pripadne na sobotu, nedeľu alebo sviatok, odkladá sa na najbližší pracovný deň.
Vrátenie tovaru, alebo reklamácia?
Reklamácia znamená, že tovar je poškodený, nefunkčný alebo inak nedostatočný. Na reklamáciu máte právo v kamennom aj internetovom obchode počas celej záručnej doby. Tá predstavuje pri väčšine tovarov dva roky.
Kedy nie je možné od kúpy odstúpiť?
- pri predaji tovaru, ktorý rýchlo podlieha skaze
- pri predaji zvukových, obrazových, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil
- pri predaji tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo pre jedného spotrebiteľa
- pri poskytnutí služby, ak sa začalo s vaším výslovným súhlasom a vyhlásili ste, že ste boli riadne poučení o tom, že vyjadrením súhlasu strácate právo na odstúpenie od zmluvy