Volant padne do ruky ako uliaty. Sedačka vás obopne, akoby ste sa usadili do športového auta prémiovej kategórie, a to najlepšie je, že sedíte pomerne nízko. Nie však tak, že si pred nasadnutím musíte dať každé ráno päť Tibeťanov, ale dostatočne na to, aby ste pod zadkom cítili informácie z nečakane komunikatívneho podvozka.
Ten je trochu tuhšie naladený, čo praje športovej jazde. Koniec-koncov, vzadu je spomínaná placka so skratkou GR, teda Gazoo Racing, a preto podvedome čakáte, že sa auto predvedie v ostrých zákrutách. Stačí si prepnúť jazdný režim do dynamického nastavenia a potom sa začnú diať veci...
Kultivovaný chod
Touring je v úspornom móde skôr taký pohodový, či už si ho vodíte po meste, okreske, alebo diaľnici, no len čo si prepnete režim do najostrejšieho, zásadne zmení prejav. Toyota totiž do vrcholnej verzie montuje adaptívny podvozok, čo oceníte v tiahnucich sa zákrutách, kde sa viete poriadne oprieť o zaťažené koleso. A to dokážete len v pár kombíkoch na trhu, pričom väčšina z nich patrí do úplnej inej cenovej relácie.
Tento kúsok pritom stojí 33-tisíc. Za svoje peniaze však dostanete nielen vyladený podvozok, ale aj úsporný 2-litrový štvorvalcový motor spriahnutý s elektromotorom, ktorý má systémový výkon 196 koní a zážihový agregát má maximálny krútiaci moment 192 Nm.
Ide o prepracovaný hybrid piatej generácie, ktorý má v porovnaní s predchodcom kultivovanejší chod. Uvedomíte si to, keď tvrdo pridáte. Bude skrátka menej hučať a lepšie ťahať odspodu, no pri prudkej akcelerácii nečakajte symfóniu zo strojovne, aká sa hrnie z plnotučných šesťvalcov.
Motor znie konečne ako motor, a nie ako vysávač aj vo vyšších otáčkach. Konštruktéri v Corolle navyše slušne odizolovali interiér, no pri ilegálnom tempe na diaľnici už započujete nejaký aerodynamický hluk. Do 130 km/h však posádka cestuje v solídnom komforte. V druhom rade sedadiel majú miesto nad hlavou aj ľudia vyššieho vzrastu, ktorí sa nemusia zapierať kolenami do predných sedačiek, keď to pošlete trochu ostrejšie do zákruty.
A keďže v nich sa GR-ko cíti ako ryba vo vode, pomaly pôjdete málokedy. Dokonca aj na mokrej ceste nemusíte skladať nohu z plynu, drží dobre stopu a napriek tomu, že je to predokolka, netrpí nedotáčavosťou. Navyše, na priečnych nerovnostiach pri našom testovaní neodskakovala, a to mala obuté 18“ pneumatiky s nízkym profilom. No aj na nich v pohode zhltla poľnú cestu.
Prievan v peňaženke?
Modernizovaný hybrid prináša efektívnejšie narábanie s energiou. Takmer vždy sa rozbieha na elektrinu. Jazdili sme pod 5 litrov benzínu, k čomu okrem iného prispieva aj vyladená automatická štvorhriadeľová prevodovka e-CVT, ktorej prácu takmer neregistrujete. Všetko funguje hladko a pokiaľ chcete, môžete na obrazovke sledovať, ako distribuuje tok energie.
Toyota Corolla TS GR Sport
- Motor: R4 + elektromotor
- Výkon: 196 koní
- Max. krútiaci moment: 192 Nm motor
- Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 7,7 s
- Max. rýchlosť: 180 km/h
- Cena: 36 690 €