Čo Vás ešte drží v školstve?
Reakcie žiakov a ich spätná väzba
Katarína Hozlárová (51), riaditeľka, Katolícka spojená škola v Nových Zámkoch
Učiteľské povolanie považujem za kľúčové pre akúkoľvek spoločnosť. Dokáže formovať budúce generácie, a tým budúcnosť. Denne sa presviedčam, že práve v školstve mám možnosť zažívať pozitívne výsledky mojej práce. Reakcie detí, žiakov i rodičov a spätná väzba okolia mi vyvážia negatívne súvislosti nášho povolania. Každým postojom, úsmevom i slovom dokážeme zlepšiť deň dieťaťu, žiakovi. Myslím, že učiteľom by pomohlo uznanie v spoločnosti, legislatíva, ktorá sa nemení v dvojročných intervaloch a zníženie administratívnej záťaže, ako aj zníženie počtu hodín v úväzku.
Môj entuziazmus a presvedčenie
Marián Babej (59), učiteľ, Cirkevná spojená škola vo Vranove nad Topľou
Učím už 36 rokov predmety dejepis, náboženská výchova a občianska výchova. Pri tomto povolaní ma stále drží entuziazmus a presvedčenie, že to, čo robím, má zmysel. Pred 30 rokmi som si myslel, že to o 30 rokov bude v našej profesii lepšie, ale posunulo sa to dopredu len veľmi malými krokmi. Nie je to to, čo som očakával. Ja som zo školstva nikdy nechcel odísť, pretože to, čo robím, vnímam ako svoje poslanie. Robím to pre mladú generáciu.
Je to krásne povolanie
Patrícia Malinková (26), učiteľka, základná škola v Trenčíne
Bola by som veľmi rada, ak by štát robil osvetu o tom, aké je učiteľstvo krásne povolanie. To by bolo to najviac, čo by prilákalo mladých ľudí k tomuto povolaniu. Pre mňa je, samozrejme, motiváciou aj plat, ale na prvom mieste je fakt, aby ľudia toto povolania nebrali ako podradné, aby sme sa nemuseli stretávať s nepríjemnými narážkami typu „ty robíš učiteľku, ako to zvládaš“... Každá učiteľka či učiteľ má čo deťom dať, má ich čo naučiť. Ony sú predsa naša budúcnosť a ako budeme k tomuto povolaniu pristupovať, také budú naše deti.