Lietadlo slávnostne predstavili v piatok večer v americkom štáte Kalifornia. Vzniklo v rámci programu NASA "QUESST" (Quiet SuperSonic Technology) a prvé letové testy nad vybranými regiónmi USA sú naplánované na koniec tohto roka.
Lietadlo šípovitého tvaru meria 28,6 metra, rozpätie krídiel je 8,99 metra, pred ktorými má horizontálne stabilizátory (kačacie plochy). Vzletová hmotnosť je 11 ton. Manažér NASA Bob Pearce ho nazval ako "približne 30 metrov dlhý krok vpred na ceste ... smerom k udržateľnému komerčnému nadzvukovému lietaniu".
Špecialitou "X-59" má byť prekonávanie hranice rýchlosti zvuku bez sonického (aerodynamického) tresku. Tento fyzikálny jav sa šíri v tvare kužeľa, ktorého povrch tvorí náhla zmena tlaku vzduchu. Pri kontakte so zemou vytvára nepríjemný akustický efekt podobný výbuchu. Americký Federálny úrad pre letectvo (FAA) preto zakázal všetky civilné nadzvukové lety nad územím USA až do odvolania.
"X-59" pri prekonaní rýchlosti zvuku bude vydávať zvuk silný ako "zabuchnutie dverí na aute". Lietadlo je navrhnuté na let vo výške okolo 16 kilometrov rýchlosťou 1500 kilometrov za hodinu. Na jeho vývoj NASA poskytla pre tím Skunk Works spoločnosti Lockheed Martin zhruba 250 miliónov dolárov (cca 228 miliónov eur).
Pravidelné nadzvukové civilné lety ponúkal doteraz iba legendárny britsko-francúzsky Concorde. Po tragickej nehode 25. júla 2000 v Paríži boli jeho lety zrušené.