"Dôrazne odporúčame, aby si spotrebitelia pred každým nákupom, najmä na internete, riadne preverili predávajúceho a predišli tak zbytočným komplikáciám," priblížila riaditeľka organizácie dTest Eduarda Hekšová.
Odborníci odporúčajú pri nákupe v e-shope overiť si reputáciu predávajúceho. Skúsenosti kupujúcich možno nájsť napríklad na nezávislých recenzných portáloch. Pri negatívnych recenziách organizácia dTest odporučila vyhnúť sa takýmto internetových obchodom. "Pokiaľ e-shop nie je známy a recenzie nie je možné dohľadať, je dôležité zvážiť riziká, ktoré môže nákup priniesť, a výhody, ktoré môže spotrebiteľ dostať, napríklad v podobe lepšej ceny," doplnila spotrebiteľská organizácia.
Jednou z dôležitých vecí pri nákupe cez internet je zistiť, či e-shop komunikuje so zákazníkom a či sa zaoberá prípadnými problémami pri nákupe. Pri nákupe cez internet sa podľa spotrebiteľskej organizácie môže vyskytnúť viacero komplikácií, od problémov s doručením cez kvalitu tovaru až po prípadné reklamácie nedostatkov, ktoré sa prejavia v záručnej lehote.
Ako doplnila Hekšová, ak sa na obchodníka objavilo v recenziách viacero sťažností a e-shop so zákazníkmi nekomunikuje, prípadne ide o anonymný e-shop, nákup neodporúčajú. Najmä pri anonymných e-shopoch môže byť problém s vymáhateľnosťou práva.
Ak e-shop so zákazníkmi nekomunikuje, môžu spotrebitelia skúsiť riešiť problém s príslušnou inštitúciou. "Návrh na začatie tohto konania budú adresovať príslušnému orgánu, ktorý rokovanie sprostredkuje. V prípade nákupu spotrebného tovaru prostredníctvom internetu je takýmto orgánom Slovenská obchodná inšpekcia. Ak ani tu spotrebitelia neuspejú, neostáva im iné, ako svoj nárok uplatniť na súde," uzavrela Hekšová.