Zákazníci si kompaktný kúsok od VW obľúbili. Napokon ide o jeden z najpredávanejších modelov z ponuky. Je dostatočne priestranný, dobre vybavený a nedávno prešiel decentnou modernizáciou. Jej súčasťou bola nová svetelná architektúra, ale v nižších výbavách nájdete overenú klasiku, tak ako v tomto prípade. Redizajn zvyšku masky sa však preniesol na všetky verzie. Tieto decentné zmeny prišli skôr preto, aby auto nestrácalo dych v porovnaní s množstvom noviniek, ktoré do segmentu dostupných SUV či crossoverov prichádzajú z Ázie. A vyšlo to.
Suverénny prejav
Zvonku T-Roc veľmi neohúri extravagantnými dizajnovými prvkami, no vnútri to je lepšie. Ani tam síce nenájdete žiaden úlet, ale všetko pôsobí solídne. Zmeny sa dotkli hlavne použitých materiálov. Nikde nič nevŕzga ani nepraská, dokonca ani vtedy, keď rýchlejšie prejdete po hrboľatej ceste s negatívnym klopením, kde stráca suverénny prejav väčšina kompaktných crossoverov. Volkswagen je ľahký, takže podvozok nemá toľko práce pri tlmení obrovskej poskakujúcej masy a auto dobre drží stopu. Dokonca si za volantom viete užiť jazdu so športovým nádychom.
No takto... Magický prepínač na aktivovanie nejakého ostrého režimu nehľadajte. Druhá najnižšia verzia výbavy ho nemá, ale po pravej ruke máte páku 6-stupňového manuálu. Našťastie! S ňou je takmer vždy zábava. Hlavne, keď je dobrá prevodovka. A T-Roc ju má. Jednotka s dvojkou majú krátke dráhy, príjemne tuhý a presný chod. Navyše, hladko preradíte, aj keď do nej zatlačíte do protipohybu na apexe zákruty, a ak ste hravý typ, môžete si trochu plynom prifúknuť turbo, aby ste sa v tempe vytiahli.
Najživší je na dvojke a trojke, dobre však zatiahne aj na štvorke, a pokiaľ si ho podržíte okolo 2- až 3-tisíc otáčok a v ideálny okamih tam vsadíte kvalt, vystrelí ozaj pôsobivo. Váži totiž necelých 1,4 tony a vpred ho ženie na tento segment pomerne pružné ústrojenstvo. Pod kapotou je osadený oturbený 1,5-litrový štvorvalec s výkonom 150 koní a maximálnym krútiacim momentom 250 Nm, ktoré sú dostupné od 1 500 do 3 500 ot./min. Nebojte sa mu dať napiť. Rozdiel v spotrebe bude minimálny, či už ho budete dusiť, alebo mu budete šliapať po krku. S ľahkou nohou jazdí tesne nad 5 litrov benzínu, no keď sme mu dali poriadne za uši, bral trocha nad 6.