"NCZI má pripravený pre predprodukčné prostredie variant, že všeobecný lekár objedná pacienta rovno k špecialistovi (a teda mu nedá výmenný lístok, ale rovno termín u špecialistu).
Po odobrení ministerstvom zdravotníctva môže byť služba spustená, avšak predpokladom fungovania je, že lekári - špecialisti sprístupnia svoje kalendáre (voľné termíny), aby všeobecní lekári mali kam svojich pacientov objednať. Iné varianty (objedná sa sám pacient alebo ho objedná zdravotná poisťovňa) sú závislé od dohody s rezortom," priblížila pre TASR marketingová špecialistka NCZI Júlia Šimáková.
NCZI pracuje tiež na službe eČakačky. V súčasnosti prijíma a spracúva údaje od zdravotných poisťovní. "Cieľom je zefektívnenie poskytovania zdravotnej starostlivosti a umožniť pacientovi podstúpiť zákrok v inej nemocnici ako tej, ktorá je síce možno blízko, ale kde sa jej 'nedočká'," doplnila Šimáková. NCZI zároveň očakáva, že sa laboratóriá, nemocnice a ambulancie zapoja do služby eLab, ktorú spustilo ešte vlani. "Služba prinesie lekárom komfort - ak ich pacient vyšetrenie absolvoval, systém ich na to upozorní a ponúkne im rovno aj výsledky," ozrejmilo.
V 1. polroku tohto roka plánuje centrum tiež pilotnú fázu služby eDohody. Tá podľa neho umožní lekárom uzatvoriť dohodu o poskytovanej zdravotnej starostlivosti elektronicky. Poukázalo aj na novú službu, a to očkovanie proti chrípke v lekárňach. "V závislosti od finančných možností bude NCZI pristupovať aj k rozvoju služieb eZdravia," dodala Šimáková.