Očami odborníkov
Psychologičku Gabrielu Herényiovú rozhodnutie Poliakov prekvapilo. „Určite som za, aby deti nepreťažovali počas víkendov. Úplné zrušenie domácich úloh by však znamenalo, že si žiaci nemajú kde učivo utvrdzovať. Nemyslím si, že to je najlepší nápad. Je ideálne, ak by sa učitelia nejakým spôsobom dohodli, aby žiakov nepreťažovali a aby tie úlohy mali zmysel,“ povedala pre Nový Čas. Niektoré deti podľa nej domácu prípravu potrebujú. „Nie každé dieťa je schopné sa v škole naučiť a počúvať tak, aby si to učivo uchovalo v pamäti,“ dodala.
Expert na školstvo Juraj Hipš si myslí, že je veľký rozdiel v tom, aké úlohy učitelia žiakom dávajú. „Domáce úlohy by v žiadnom prípade nemali zaťažovať rodiča. Aj z toho dôvodu, že mnohým deťom rodičia z rôznych dôvodov s tými domácimi úlohami nevedia pomôcť. Ak im dávame domáce úlohy takýmto štýlom, tak v tej chvíli vytvárame a prehlbujeme opäť rozdiely medzi deťmi, s čím máme na Slovensku obrovské problémy,“ zdôraznil. Nechal by to teda na samotných školách. „Učitelia vedia, akých majú žiakov. Domáce úlohy nemajú nahrádzať učiteľa. Môžu rozvíjať žiaka a môžu byť dobrovoľné,“ doplnil.
Dôležité je nájsť správnu mieru
Slavomíra Palková, riaditeľka ZŠ, Fatranská, Nitra
- V škole sme zrušili zadávanie domácich úloh v apríli minulého roka. Učitelia dávali žiakom len dobrovoľné úlohy, ak by si niekto chcel niečo precvičiť. Zaviedli sme to na jeden mesiac. Opätovne sme ich zaviedli naspäť preto, lebo niektorým učiteľom chýbala spätná väzba. Niektorým žiakom zase chýbalo upevnenie formou precvičenia, nestačil im samotný výklad či práca na hodine. Rodičia mali problém s tým, že nevedeli, čo by mohli s deťmi precvičovať. Aj v súčasnosti niektorí vyučujúci domáce úlohy nezadávajú.