Všetci majú menej stresu
Denisa Králičová, riaditeľka ZŠ, Koperníkova, Hlohovec
- Deťom domáce úlohy nezadávame už takmer rok. Začali sme veľmi neisto v marci minulého roka. Najskôr len na tri mesiace. Postupne sme to len obnovovali hlavne kvôli tomu, že deti popri domácich úlohách nestíhali a nemali čas na svoje záujmy. Deti aj rodina boli vystresované. Dnes sú spokojní naši žiaci, rodičia aj učitelia. Ak dieťa vyhodnotí, že má rezervy, má ešte cvičenia na doma. Tam si môže precvičiť to, čo mu v škole nešlo.
Žiakom ostáva čas na napĺňanie potrieb
Jana Jurášková, riaditeľka SZŠ & Gymnázium Cenada, Bratislava
- Na prvom stupni nedávame domáce úlohy dlhodobo, v rámci osemročného gymnázia takisto. Viedli nás k tomu hlavne dva dôvody. Prvým je vyťaženosť žiakov v rámci vyučovania, pričom nadané deti sú schopné osvojiť si učivo s nižším časom na opakovanie a precvičovanie. Druhým dôvodom je potreba zmysluplnosti, ktorá je u žiakov s intelektovým nadaním silná a prejavujú ju už od nízkeho veku. Zadávame im skôr úlohy projektového typu.