Študenti počas výskumu používali pri písaní digitálne pero, výskumníci však predpokladajú, že výsledky budú rovnaké aj v prípade použitia obyčajného pera.
"Preukázalo sa, že rozdiely v mozgovej aktivite sa spájajú s pozornosťou venovanou tvorbe písmen pri písaní rukou, pretože pri tom využívame viacero zmyslov," vysvetľuje van der Meerová. Vedci predpokladajú, že podobný účinok bude mať pri písaní rukou používanie písaného aj tlačeného písma.
Výsledky dokazujú, že pre študentov je dôležitejšie používanie pera než klávesnice. Zároveň je však dôležité udržiavať krok s neustále sa vyvíjajúcou technikou, dodávajú vedci. Je preto dôležité vedieť rozpoznať, kedy je ktorý spôsob písania výhodný.
"Máme isté dôkazy, že študenti sa viac naučia a lepšie si (preberanú látku) pamätajú, ak si poznámky zapisujú ručne. Počítače a klávesnice zase môžu byť praktickejšie pri písaní dlhého textu alebo referátu," uzatvára van der Meerová.