Asi sa mu páči. Usmieva sa a máva. Malý chlapec na chodníku ťahá za rukáv maminu a len čo upúta jej pozornosť, ukáže prstom na Stelvio. Keď zrak elegantne oblečenej plavovlásky spočinie na karosérii, prísny a trocha karhavý pohľad vymizne. Pochopiteľne. Alfa budí emócie, no len pozitívne. Či už sedíte za volantom, alebo si auto obzeráte z diaľky.
Vpredu si dala trochu upraviť vrásky a pomohlo jej to držať krok s nemeckou konkurenciou. Dostala matrixové LED svetlá a maska nový výplet. Vďaka týmto kozmetickým zásahom vyzerá športovejšie, a to dokonca aj v bielej farbe, ktorá je z ponúkanej palety azda najfádnejšia. Môžete mať modrú či zlatú, no v bielej vynikne členitý zadok, kde dominujú dve masívne koncovky výfukov.
FOTO krásneho SUV si pozrite v galérii.
Tie však nezaburácajú, keď nahodíte strojovňu. Pod kapotou totiž nenájdete šesťvalcový klenot s 510 koňmi, ale o trochu slabšie ústrojenstvo. Je tam uložený 2-litrový štvorvalec s výkonom 280 koní a s maximálnym krútiacim momentom 400 Nm pri 2250 ot./min. Zvukový prejav síce nie je žiadne terno, no za volantom s nudou často bojovať nebudete...
Výborná na hrane
Už samotný štart predstavuje procedúru, na ktorú sa budete tešiť. Na volante sa vystatuje tlačidlo, ktoré chvíľu podržíte a Alfa ožije. Na otočnom voliči si aktivujete jazdný režim, no na rozjazd postačí Normal, nech zahrejete olej. Potom ním otočte a aktivujte Dynamic, vychýľte páku 8-stupňovej automatickej prevodovky doľava, čím zapnete manuálny režim a môžete sa pohrať s veľkými kovovými pádlami pod volantom. Mnohým nesedí ich veľkosť.