Vo vysokom tempe ich však máte stále na dosah, kladú adekvátny odpor a majú ideálnu polohu, pretože hornou hranou článku prsta viete intuitívne ovládať predné stierače bez toho, aby ste museli celú dlaň presúvať na páčku. Musíte si prosto zvyknúť. Geniálne, najmä keď idete ostro v sychravom počasí a potrebujete rýchlo pustiť stierače.
Prevodovka v móde Dynamic reaguje dobre, ale ak radenie preberiete do vlastnej réžie, viete zo Stelvia s pohonom všetkých kolies vyžmýkať maximum. Kontrolu trakcie úplne nevypnete, no v ostrom režime máte preferenciu zadku a motor na trojke či štvorke viete poslať do červeného poľa a zo zákrut vyletíte ako namydlený blesk. Len to neprešvihnite na mokrej ceste...
Šoférsky poklad
Na šmykľavom povrchu pocítite, že to nie je práve atlét. Váži vyše 1,7 tony. Našťastie má hmotnosť ideálne rozloženú v pomere 50 : 50. Stačí však, aby ste pridali v nesprávny okamih a znenazdajky sa v lepšom prípade pozriete do protismeru. Bola by to amatérska chyba, lenže ak ľahko a rýchlo uveríte, že s Alfou môžete nacvičovať psie kusy, vlepí vám výchovnú za ucho.
FOTO krásneho SUV si pozrite v galérii.
Stelvio sa dá vodiť ostro a stelesňuje šoférsky poklad, no s volantom to na limite musíte vedieť, i keď vám pomáha strmým riadením, komunikatívnym a tvrdo naladeným podvozkom aj rýchlou prevodovkou. Odmenou jej bude 10 litrov benzínu, za čo vás vystrelí na vrchol šoférskeho blaha.
Alfa Romeo
- Stelvio 2.0 Turbo Q4
- Motor: R4
- Výkon: 280 koní
- Max. krútiaci moment: 400 Nm
- Zrýchlenie 0 - 100 km/h: 5,7 s
- Max. rýchlosť: 230 km/h
- Cena: od 62 990 €