Všetci si užili luxusné plavby. Okrem toho aj dôstojníci môžu využívať posilňovňu, spa a iné vymoženosti luxusných lodí. Ivana získala osvedčenie veliteľ námornej lode v októbri minulého roku. Spolu s ňou skladalo skúšky v kapitánskej skupine 8 Poliakov. Ivana spravila skúšky ako jediná z nich a stala sa prvou Slovenkou, ktorá tento titul získala.
Plavba po Antarktíde
Ivana pracovala aj na lodi plaviacej sa po Antarktíde. Musela sa prispôsobiť náročným podmienkam, zorientovať sa v navigácii v ľade, naučiť sa porozumieť druhom ľadu a krýh. Antarktická sezóna pre expedičné lode trvá od novembra do marca a výhodou je, že väčšinu z tohto času slnko nezapadá, a teda je denné svetlo, kryhy možno rýchlo zbadať. Problém nastáva približne od polovice februára, keď sa už na niekoľko hodín začína stmievať.
„Kryhy sú rozpoznateľné na radaroch, ale ak je ich veľa, potrebujete ich vidieť voľným okom, aby ste sa im s určitosťou vyhli, čo je v tme, samozrejme, zložitejšie. V takom prípade používame tiež dodatkové svetlá na ich identifikovanie. Ako palubný (navigačný) dôstojník som bola zodpovedná za riadenie lode počas svojej hliadky, a tým za životy stoviek ľudí na lodi, ktorí mi pokojne spali za chrbtom,“ priblížila Ivana.
Ivanine prvé plavby (súkromné aj pracovné)
- Ako 15-ročná - plavba loďou na ostrov Giftun v Egypte, kde boli šnorchlovať
- Ako 18-ročná - plavba loďou po egyptskom Níle
- Ako 22-ročná - pracovala na malých trajektoch v poľskom Trojmeste (označenie pre súmestie Gdyňa, Gdansk a Sopot)
- Ako 23-ročná - získavala prax na 180-metrovom, 22-tisíctonovom tankeri v Paname