"Vzniklo to tak, že som sa chcel pochváliť, zamachrovať, že som na Twitteri prekonal hranicu 20 tisíc followerov. Viete dobre, že vo svete sociálnych sietí ľudia pozerajú, koľko ich sleduje ľudí. Súvisí to s túžbou, ktorú v sebe máme, a technológia to porovnávanie umožňuje. Je to merateľná vec, vyjadrená číslom. Aj keď by to malo byť jedno, pretože aký rozdiel je, či vás sleduje 20-tisíc, alebo 22-tisíc ľudí? Pochopil by som ešte rozdiel medzi 500 a 5 miliónmi," popísal vznik projektu Dobroden pre Nadáciu Via. Mareš akciu spustil ešte vtedy, keď bol Instagram len v plienkach a činil sa najmä na Twitteri, teraz X.
K včerajšiemu dňu, 29. januáru, moderátorské eso na Instagrame sledovalo 1 210 839 účtov, čo znamená, že presne takú sumu Leoš daruje. V prepočte teda 48.764 eur. "Peniaze išli mladej rodine s tromi deťmi, ktorej sa v sobotu 13.1.2024 obrátil život naruby. Výbuch plynu zničil celý ich dom, statik nariadil demoláciu a rodina tak prišla o strechu nad hlavou," prezradil na instagrame Mareš, ktorý o peniaze nemá núdzu a darovaný milión mu chýbať nebude.
V komentároch si od sledujúcich vyslúžil chvály, no nie je to však potlesk a sláva, pre ktorú sa Mareš zapája do pomoci iným. "Nikto Vás nenúti dať to na niečo, k čomu nemáte vzťah. Každého človeka oslovuje iná časť charitatívneho sveta. Niekto prispieva na deti z detských domovov, niekto na výskum chorôb, niekto na psíkov, niekto na dôchodcov, ale každý s nejakou charitatívnou činnosťou určite sympatizuje. A keď je Dobroden, nikto vás nenúti poslať peniaze na nejaké konkrétne miesto. Voľba je čisto na vás. Len čiastka je daná. Za každého sledujúceho jedna koruna na charitu," opísal Mareš.