Po novom ich občania a podnikatelia nemusia predkladať úradom, ale tie si ich medzi sebou vymenia navzájom. Čo sa v tomto smere zlepšilo v priebehu minulého roka? Ako nám to uľahčilo komunikáciu s úradmi?
Od minulého roka už rovnako nemusíte úradom predkladať ani potvrdenie z registra poskytovateľov sociálnych služieb. Tiež potvrdenie o neporušení zákazu nelegálneho zamestnávania. Dokonca ani potvrdenia k príspevku pri narodení dieťaťa alebo vybrané právoplatné rozhodnutia súdov, potvrdenia o poberaní dôchodkov starobného dôchodkového sporenia.
„Zároveň sa popri hlásení o narodení zdigitalizoval v priebehu posledného roka aj proces týkajúci sa hlásenia o úmrtí. V praxi to znamená, že informácie o úmrtí, ktoré obhliadajúci lekár zapisoval do papierového tlačiva v niekoľkých kópiách a zabezpečoval ich distribúciu na ďalšie dotknuté úrady (napr. matriku, štatistický úrad či Úrad pre dohľad na zdravotnou starostlivosťou), v súčasnosti už zapisuje elektronicky do informačných systémov,“ uvádza Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR (MIRRI SR). Informácie sa ďalej dostanú všade tam, kde je to v zmysle zákona potrebné, automaticky elektronickou cestou. Po zrušení všetkých 20 výpisov ušetríme viac ako 42 miliónov eur ročne.
Na ďalšej strane sa dozviete, čo všetko zrušili→