Rovnakú turistickú destináciu spoznávajú dve celebrity. Zatiaľ čo jedna si užíva tie najluxusnejšie služby, cestuje limuzínou a navštevuje najvychytenejšie miesta, druhá spí v hosteli, chodí autobusom a na spoznávanie má obmedzený rozpočet. Taký je koncept cestovateľskej relácie High Road Low Road. Jej producenti si za turistickú destináciu, ktorú chcú predstaviť, vybrali Slovensko.
A dobre urobili. Televízne štáby si od nás odniesli kopec jedinečných zážitkov. Lietali nad Bratislavou, jazdili po Dunaji v motorovom člne, užíval si liečivé bahno v Piešťanoch a vyrábali tradičnú keramiku v Modre. Husiu kožu mali z adrenalínovej prechádzky po rímse na veži UFO nad Dunajom, žalúdok im potom napravilo víno zo Svätého Jura a pečená hus v Slovenskom Grobe.
Íri na Slovensku točili počas minuloročnej jesene, štátna televízia RTÉ epizódu o Bratislave a jej okolí odvysielala minulý utorok. Na všetky spomínané miesta sa pozrelo takmer 400-tisíc divákov, ktorí šou v jej priamom prenose a v hlavnom vysielacom čase sledovali. V daný deň a hodinu tak epizóda o Slovensku získala až 36-percentný podiel sledovanosti. „Môj syn bol v Bratislave a hovoril mi, aké je to skvelé mesto. Od tohto momentu som ju chcel mať ako destináciu v našej relácii. Po osobnej skúsenosti so synom jednoznačne súhlasím. Z Bratislavy som bol nadšený a som rád, že toľko írskych divákov ju mohlo spoznať s nami. Ako bonus je perfektne dostupná priamymi letmi z Dublinu,“ zhodnotil producent šou Bob Obrien.
Na príprave relácie spolupracovali SLOVAKIA TRAVEL, národná organizácia pre podporu a propagáciu cestovného ruchu a Bratislava Tourist Board. Spolu pripravili pre Írov výber zaujímavých miest a atrakcií. „Je radosť a zadosťučinenie, že epizóda o Slovensku zožala medzi írskymi divákmi mimoriadny úspech. Írsko je totiž jedným z našich cieľových trhov. Bratislava a jej okolie sú pre turistov atraktívne a aj toto je cesta, ako ich zaujať,“ povedal Václav Mika, generálny riaditeľ SLOVAKIA TRAVEL.
„Pre show sme pripravili výber zaujímavých miest a pozvanie pre štandardného, ale aj náročnejšieho írskeho návštevníka. Som rád, že sa nám výber podaril a relácia mala výnimočnú sledovanosť. O tom, že Bratislava zaujala, sme sa presvedčili aj na najväčšom veľtrhu cestovného ruchu, ktorý sa pred pár dňami konal v Dubline,“ potvrdil Vladimír Grežo, predseda predstavenstva Bratislava Tourist Board.