Reklama

Správna údržba je pre auto alfou a omegou: Vyvarujte sa chybám, ktoré môžu vášmu tátošovi priťažiť!

Správna údržba je pre auto alfou a omegou: Vyvarujte sa chybám, ktoré môžu vášmu tátošovi priťažiť!

Zdroj: arab

Reklama

V priebehu rokov šoférovania si mnohí vodiči vypestujú zlé návyky, ktoré môžu spôsobiť vážne poškodenie ich vozidla, najmä motora. Asi nie je prekvapením, že väčšina sa týka údržby. A tá je pre auto veľmi dôležitá, pričom nezáleží len na objeme motora, ale aj na výbave auta.

Ak sa k svojmu motoru budete správať tak, ako vám hovoria tieto pravidlá, odvďačí sa vám dlhovekosťou.

Pozor na olej

Motorový olej nevydrží celý život. Celkom ľahko sa poškodzuje a starne. Čím viac je motor zaťažovaný, tým viac sa opotrebúva. V spaľovacích motoroch pôsobí ako mazivo, čím pomáha znižovať trenie medzi jeho kľúčovými pohyblivými časťami. Starý motorový olej maže tieto súčiastky s neprimeranou námahou a môže spôsobiť, že časti motora sa o seba viac odierajú, čo má za následok zvýšené opotrebovanie.

Zanedbanie výmeny oleja či olejového filtra preto povedie k tvorbe kalu a ku kontaminácii. Keď idete k lekárovi, odoberie vám vzorku krvi a hneď vie diagnostikovať problém. Podobne vám môžu pomôcť v autoservise, kde skúsení odborníci môžu zistiť, či ide o problém aj na základe toho, čo nájdu vo vzorke motorového oleja.

Do servisu prišiel kvôli jednej veci: O chvíľu mu opravovali celé auto!

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    Do servisu prišiel kvôli jednej veci: O chvíľu mu opravovali celé auto!

    Kvalita nafty

    Dieselový motor potrebuje v nádrži palivo vysokej kvality. Akýkoľvek kompromis vedie k zlému výsledku. Samozrejme, môžete použiť aditíva, no musíte sa uistiť, že je to bezpečné pre motor. V žiadnom prípade sa však nesmie do nádrže liať benzín, aj keď je zmiešaný s naftou, v prospech druhého typu paliva.

    Hlavným problémom v súvislosti s nádržou naftiakov býva predovšetkým nadmerná vlhkosť a prenikanie vody do nafty. Kondenzácia sa vyskytuje vo všetkých palivových nádržiach a spôsobuje kontamináciu vo forme vody, ktorá sa usadzuje na dne nádrže. Tým sa môže znížiť mazivosť nafty, podporiť rast mikróbov a nakoniec to motor alebo jeho palivový systém môže úplne odrovnať.

    Našťastie, väčšina vozidiel na naftu má palivový filter, ktorý má v sebe zabudovaný odlučovač vody. Tento odlučovač má ideálne dve komory. Prvá zachytáva väčšie množstvo vody cez svoj hydrofóbny filter a druhá zachytáva menšie častice vody. Odlučovač vody by sa mal vypúšťať čo najčastejšie. Časom tiež stráca účinnosť, preto je potrebné ho v primeraných intervaloch vymieňať.

    Súvisiace