Ak sa k svojmu motoru budete správať tak, ako vám hovoria tieto pravidlá, odvďačí sa vám dlhovekosťou.
Pozor na olej
Motorový olej nevydrží celý život. Celkom ľahko sa poškodzuje a starne. Čím viac je motor zaťažovaný, tým viac sa opotrebúva. V spaľovacích motoroch pôsobí ako mazivo, čím pomáha znižovať trenie medzi jeho kľúčovými pohyblivými časťami. Starý motorový olej maže tieto súčiastky s neprimeranou námahou a môže spôsobiť, že časti motora sa o seba viac odierajú, čo má za následok zvýšené opotrebovanie.
Zanedbanie výmeny oleja či olejového filtra preto povedie k tvorbe kalu a ku kontaminácii. Keď idete k lekárovi, odoberie vám vzorku krvi a hneď vie diagnostikovať problém. Podobne vám môžu pomôcť v autoservise, kde skúsení odborníci môžu zistiť, či ide o problém aj na základe toho, čo nájdu vo vzorke motorového oleja.
Do servisu prišiel kvôli jednej veci: O chvíľu mu opravovali celé auto!
Kvalita nafty
Dieselový motor potrebuje v nádrži palivo vysokej kvality. Akýkoľvek kompromis vedie k zlému výsledku. Samozrejme, môžete použiť aditíva, no musíte sa uistiť, že je to bezpečné pre motor. V žiadnom prípade sa však nesmie do nádrže liať benzín, aj keď je zmiešaný s naftou, v prospech druhého typu paliva.
Hlavným problémom v súvislosti s nádržou naftiakov býva predovšetkým nadmerná vlhkosť a prenikanie vody do nafty. Kondenzácia sa vyskytuje vo všetkých palivových nádržiach a spôsobuje kontamináciu vo forme vody, ktorá sa usadzuje na dne nádrže. Tým sa môže znížiť mazivosť nafty, podporiť rast mikróbov a nakoniec to motor alebo jeho palivový systém môže úplne odrovnať.
Našťastie, väčšina vozidiel na naftu má palivový filter, ktorý má v sebe zabudovaný odlučovač vody. Tento odlučovač má ideálne dve komory. Prvá zachytáva väčšie množstvo vody cez svoj hydrofóbny filter a druhá zachytáva menšie častice vody. Odlučovač vody by sa mal vypúšťať čo najčastejšie. Časom tiež stráca účinnosť, preto je potrebné ho v primeraných intervaloch vymieňať.