Takmer všetky rýchliky
smerujúce z východu do
Bratislavy či Čiech druhé
najväčšie východoslovenské
mesto míňajú. Všetci
obyvatelia Prešova a priľahlých
častí preto musia niekoľkokrát
prestupovať, kým
dorazia do cieľovej stanice.
Črtá sa však zmena k lepšiemu!
„Chceme postaviť
trať vedúcu priamo do Prešova.
Momentálne skúmame
technické možnosti trasovania
tejto trate,“ potvrdila
Martina Pavlíková zo
ŽSR. Po novej trati by mali
premávať najmä rýchliky -
až desať párov denne.
„Momentálne
zisťujeme možnosti
vstupu do Prešova.
O nákladoch, ktoré na novú
trať vynaložíme, sa zatiaľ
nedá hovoriť,“ doplnila M.
Pavlíková. Podľa nej by sa
súčasná trať Krompachy -
Margecany - Kysak už nemala
ďalej modernizovať
s tým, že prostriedky sa
presunú na novú trať. „Peniaze
na financovanie nákladov
na jej vybudovanie
budeme hľadať v zdrojoch
Európskej únie,“ podotkla
M. Pavlíková.
Po vybudovaní trate sa
rýchliky konečne prestanú
Prešovu vyhýbať. Stará trať
vedúca cez Kysak sa bude
využívať najmä na osobnú
a nákladnú dopravu.
Koniec otravného prestupovania: Vlak priamo do Prešova!
VÝCHODNÉ SLOVENSKO - Potešia sa najmä Prešovčania! Železnice Slovenskej
republiky (ŽSR) majú v pláne vybudovať novú trať vedúcu od Krompách alebo Margecian priamo do Prešova. Ak sa tento projekt zrealizuje, odpadne otravné prestupovanie na rýchliky v Kysaku.