Uviedol to pre TASR. "Už viac ako rok tvrdím, že termín spustenia vyzerá na rok 2025. Dnes môžem dodať, že to nebude začiatok roka 2025," skonštatoval Uhler. S termínom spustenia električkovej trate bol podľa neho bratislavský magistrát veľmi optimistický. Podotkol, že verejné obstarávanie je podľa slovenských zákonov príliš prísny a komplikovaný proces, pričom výsledky bývajú mizerné. "Vyhrávajú najlacnejší dodávatelia, ktorí nie sú schopní realizovať stavby načas," poznamenal Uhler.
To, že sú týždne, keď sa na električkovej trati takmer vôbec nepracuje, vidia podľa neho aj okoloidúci. Je to tak od začiatku stavby, preto sú spolu so starostom Petržalky Jánom Hrčkom k termínu ukončenia skeptickí. "Argumentácia počasím neobstojí. Počasie je neprajné počas niektorých dní, ale nedá sa tým obhájiť celý mesiac utlmenia prác," odkázal Uhler.
Bratislavský mestský a petržalský miestny poslanec Ján Karman vníma nedávne vyjadrenie magistrátu o nemožnosti garantovať termín dokončenia električkovej trate ako nebezpečný fakt, že mesto nemá nad stavbou plnú kontrolu. "Zvykli sme si na to, že meškajúce verejné projekty sú menej flexibilné a samosprávy sa často stanú rukojemníkmi zhotoviteľa. V hre sú totiž peniaze z externých zdrojov. Pri vlastnom financovaní by takéto tempo určite nebolo tolerované," zhodnotil.
Omeškanie stavebných prác je podľa neho priamym dôsledkom nasadenia nízkeho počtu strojov a pracovníkov na stavbe. Počasie, ako tvrdí, síce možno zabrzdilo niektoré "mokré procesy", s tým však musí podľa poslanca projektový manažment počítať. Za omnoho vážnejší dôvod omeškania ako počasie považuje kolaps cien materiálov a neseriózny prístup zhotoviteľa.