"Každému súdnemu človeku musí byť zrejmé, že rok 2024 bol v kontexte dokončenia stavby iba hmlou," poznamenal Karman s tým, že až čas ukáže, kedy v Petržalke prejde po nových koľajniciach prvá električka. Pripomenul zároveň, že ani to nebude konečná fáza projektu, pretože viaceré stavebné objekty, ako lávky cez Chorvátske rameno i úprava okolia, budú dokončené ešte neskôr.
Magistrát pre TASR v januári uviedol, že v súčasnosti nevie garantovať konkrétny termín dokončenia petržalskej električkovej trate. Najmä po skúsenostiach a udalostiach z minulosti, ktoré mali zásadný dosah na realizáciu projektu. Tvrdí však, že robí všetko pre to, aby bola hotová čo najskôr. Spomalenie, miestami utlmenie stavených prác na niektorých úsekoch v posledných týždňoch odôvodňuje aj poveternostnými podmienkami, keďže nie všetky práce sa vzhľadom na technologický postup dajú vykonávať v daždi či v mraze.
S výstavbou trate za vyše 70 miliónov eur bez DPH začala koncom novembra 2021 vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka (spoločnosti Aldesa Construcciones Polska a Aldesa Construcciones). Podľa harmonogramu prác má byť trať vybudovaná do konca septembra 2024.