Klienti poisťovne sa podľa Kováčikovej často snažia pri hlásení "prispôsobiť" vznik poistnej udalosti svojej poistnej zmluve, napríklad snahou zmeniť príčinu vzniku škody, alebo zatajiť niektoré skutočnosti. Taktiež často volia lacnejší variant poistenia a nepoistia si najfrekventovanejšie riziko, ktoré je aj najdrahšie.
"Napríklad stret s iným vozidlom alebo náraz na prekážku sa snažia nahlásiť ako stret so zverou, prípadne zavinenie iným vodičom z jeho povinného zmluvného poistenia, alebo ako poškodenie vandalizmom," opísala. Častý bol aj výskyt prípadov zvyšovania nákladov za škodu, snahy o opakované uplatnenie už vzniknutej škody, alebo uplatňovanie škôd, ktoré vznikli ešte pred začatím platnosti poistenia.
Poisťovňa upozornila, že poisťovací podvod je trestný čin, za ktorý hrozí sadzba od 8 do 15 rokov, v závislosti od závažnosti prípadu. Za minulý rok má podľa Kováčikovej Allianz rozpracovaných celkovo 13 trestných oznámení za pokusy o podvod.
Medziročný nárast podvodov v januári hlásila aj poisťovňa Uniqa. Tá vlani prešetrila celkovo 663 neštandardných hlásení poistných udalostí, čo predstavuje medziročný nárast o 17 %. Najviac sporných poistných udalostí bolo v poistení vozidiel a majetku. Celkovo šetrila poistné udalosti v úhrnnej výške viac ako 1,44 milióna eur.