"V prípade najdlhšieho mosta v rámci úseku, ktorý je nad železničnou traťou a cestou III. triedy, sa v najbližšom období priblížime k míľniku, keď má byť dobudovaná nosná konštrukcia," informovala v stredu Národná diaľničná spoločnosť (NDS). Daný most má dĺžku 284 metrov.
V najbližšom období výstavba nadviaže na práce spočívajúce v navážke kameniva a štrku či v budovaní násypov. Na mostoch pokračujú práce na vŕtaní pilót, armovaní a betonáži opôr priečnikov, budujú sa aj nosné konštrukcie.
Za uplynulé obdobie sa podľa NDS uskutočnili práce na budovaní a svahovaní násypových telies, budovaní priepustov, kladení kanalizácie s osadením uličných vpustov či odťažovanie konsolidačných násypov. Takisto sa realizovalo kladenie podkladového asfaltového hrubozrnného betónu. Na mostoch prebiehali práce na veľkopriemerovom pilótovom založení, debnení a armovaní pilierov, priečnikov a drieku opory.
Úsek stavby košického obchvatu je dlhý 14,2 kilometra, bude mať 13 mostov a tri križovatky. Projektu zahŕňa 7,2 kilometra protihlukových stien a 52 preložiek inžinierskych sietí. Výstavba sa začala v marci 2022, motoristom by mal úsek slúžiť od roku 2025. Súčasť juhovýchodného obchvatu mesta bude mať napojenie na diaľnicu D1 v úseku Budimír - Bidovce.