„Kde on vidí luxusnú fontánu na Námestí slobody, ja vidím ľudí, rodičov s deťmi, ktorí tu od jej spustenia trávia čas,“ bráni sa Matúš Vallo a oponuje zlepšovaním kvality života a oddychu. „Šetrenie je samozrejmosť, robíme to od začiatku aj my. Kvalitným verejným obstarávaním, efektívnejšou údržbou a transparentnou zmenou vo vedení podnikov sme ušetrili milióny!“
Komunálny analytik Martin Halás má na spor jednoznačný názor. Situácia podľa neho odhaľuje neschopnosť primátora: „Hoci sa zdvojnásobil počet zamestnancov či už úradu alebo aj ďalších organizácií spadajúcich pod úrad, primátor a jeho tím nevedia manažovať tieto veľké projekty. Bratislava je hlavné mesto - a potrebuje niekoho, kto to bude zvládať.“Téma nedokončenej električky a možného prepadnutia eurofondov bola hlavnou témou kritiky Valla aj v komunálnych voľbách 2022, ale jeho sľuby o plánovanom spustení trasy už v roku 2023 verejnosť upokojili.
I. etapa: Štúrova - Starý most
- 2006 - 2013: Prípravy na výstavbu trate električky
- 2013 - 2016: Výstavba úseku po zastávku Jungmannova
II. etapa: Jungmannova - Janíkov dvor
- 2021: Výstavba II. etapy sa začala v novembri
- 2023: Pôvodný termín ukončenia
- 2025: Nový termín dokončenia