Podľa prezidenta SACKA a viceprezidenta ZCR SR Romana Berkesa je dôležité prepájať všetky autority v cestovnom ruchu a spolu komunikovať, čo pred niekoľkými rokmi nebolo zvykom. "Dnes už máme vytvorenú platformu, kde aktívne komunikujeme, či už s hoteliérmi o možnostiach vytvárania zaujímavého a hlavne konkurencieschopného produktu voči okolitým krajinám. Dôležitými hráčmi sú práve aj oblastné organizácie cestovného ruchu, pretože ony majú zmapované regióny a dokážu vytvárať zaujímavé produkty, ktoré potom cestovné kancelárie dokážu využiť pri ponukách zahraničiu," uviedol pre novinárov.
Záujmom je podľa neho zvýšiť podiel zahraničnej klientely. Cestovný ruch na Slovensku pritom v porovnaní s okolitými krajinami má čo dobiehať a potrebuje vytvárať konkurencieschopné produkty aj pre návštevníkov zo vzdialenejšieho zahraničia, ktorí chcú cestovať do strednej Európy.
"Pretože pre nich je jedno, či strávia svoj čas v Maďarsku, Čechách alebo na Slovensku, pre nich je to stredná Európa. Pre nás je dôležité, aby sme ich dokázali prilákať na Slovensko," skonštatoval Berkes.