Zápach spáleniny
Pravdepodobne ste sa už v živote stretli s pojmom „spálená spojka“. Nejde o to, že by začala skutočne horieť. Pri nadmernom preťažení dochádza k nadmernému treniu. Prehrieva sa a prestáva zvládať prenášanie sily a začne prešmykovať, v horšom prípade sa jej komponenty do seba „zahryznú“. Ak v takýchto situáciách ucítite zápach spáleniny, pravdepodobne jej už nebude pomoci. Na zachovanie spojky v dobrom stave je kľúčová prevencia a zahŕňa aj vedomé vyhýbanie sa situáciám, kde by mohlo dôjsť k jej nadmernému preťaženiu. Správne používanie spojky vrátane jej úplného uvoľnenia pri štarte a zastavení môže predĺžiť jej životnosť a znížiť riziko spálenia.
Odkväcnutý pedál
Staršie vozidlá na prepojenie systému spojky a pedála využívali lanká alebo ťahadlá. Ak prišlo k ich poškodeniu, spojkový pedál zostal nefunkčný. Moderné autá dnes využívajú hydraulické ovládanie a najčastejšie dochádza k poruche na ložisku, keď z dôvodu opotrebovania začne prepúšťať brzdovú kvapalinu. V systéme sa stratí tlak a pedál v počiatočnej fáze zmäkne, v horšom scenári ho nájdete stlačený v krajnej polohe. Na rozdiel od mechanických systémov, kde oprava často vyžadovala manuálne nastavenie alebo výmenu poškodených častí, hydraulické systémy sú na opravu nákladnejšie.