Nerezidenti budú v centre Paríža počas prvých dvoch hodín platiť 18 eur za hodinu v porovnaní so šiestimi eurami za hodinu pre menšie autá. Následne bude parkovanie drahšie. Šesťhodinové parkovanie ich vyjde na 225 eur v porovnaní so 75 eurami za menšie vozidlá.
V obvodoch vzdialenejších od centra to bude 12 eur za hodinu počas prvých dvoch hodín, neskôr sa poplatok zvýši na 150 eur za šesť hodín. Výsledok referenda podporuje snahy socialistickej starostky Anne Hidalgovej. Podľa nej SUV zaberajú veľa miesta v úzkych uliciach, sú neekologické a spôsobujú viac dopravných nehôd ako menšie autá.
U nás sú stále v kurze
Nový Čas sa opýtal bratislavského magistrátu, či má problém s autami typu SUV a či si vie predstaviť podobné obmedzenia ako v Paríži. „Nad takouto úpravou parkovného neuvažujeme,“ reagoval stručne hovorca Bratislavy Peter Bubla.
Dopravní analytici si myslia, že veľké autá sú problémom aj u nás a za nejaký čas slovenské mestá budú musieť hľadať riešenie. „Popularita týchto áut je taká veľká, že ľudia ich neprestanú kupovať. Musia na to prísť, že nie je veľkou výhodu mať ich na jazdenie po meste. SUV je prioritne určené na dlhšie trasy a ľahší terén,“ uviedol Viliam Brtáň zo Stellacentra.