Podľa neho nesedí argument, že nie sú ekologické, keďže sú dostupné verzie plug-in hybrid a hybrid. „To, čo je problémom, je ich dĺžka. V Rakúsku vidíte, že čiary parkovacích boxov sú vyznačené oveľa veľkorysejšie ako u nás,“ dodal Brtáň. Doplnil, že ideálnou kombináciou je mať SUV na jazdu mimo mesta a v meste používať malý lacný elektromobil. „Len si ešte musíme počkať na vlnu elektromobilov, ktoré k nám ešte len prídu,“ uzavrel.
Prečo SUV nepatria do mesta
Dopravný analytik Ján Bazovský
1. Samotná podstata SUV je robustná konštrukcia a vysoká pasívna bezpečnosť pre posádku. V meste je však rýchlosť obmedzená na 50 km/h a v takomto prípade stráca SUV opodstatnenie. Aj u nás bude nevyhnutné veľké autá podobne regulovať. Ak si to neuvedomia majitelia, bude to musieť za nich urobiť niekto iný - v prípade Paríža to bola samospráva.
2. Zvýšená spotreba pohonných látok, problémy so státím. Vzhľadom na rozmery auta má vodič obmedzený výhľad, čo ovplyvňuje aj bezpečnosť najmä pri vchádzaní a vychádzaní z parkovacích boxov.
3. SUV sú ťažšie ako bežné vozidlá, zaťažujú viac podložie ciest a parkovacích domov. Hmotnosť ovplyvňuje aj brzdnú dráhu najmä na šmykľavej ceste. Ak vodič musí prudko zabrzdiť, SUV má dlhšiu brzdnú dráhu ako bežné autá.