Ukázal to prieskum pre startup Repetito na vzorke 1050 respondentov starších ako 18 rokov. Z výsledkov takisto vyplýva, že nákup darčeka v kamenných obchodoch si volí 34 percent opýtaných. O prieskume v utorok informovala agentúra Trumpeter.
"Zvyšujúcemu sa trendu online nákupov, ktorý produkuje stále väčšie množstvo odpadu, sa bude musieť prispôsobiť e-commerce, keďže aj európskou požiadavkou je snaha obmedziť jednorazové obaly a podporiť ich opätovné použitie. Do roku 2030 bude povinnosť používať 10 percent recyklovaných obalov a 50 percent do roku 2040," povedal generálny riaditeľ Repetito Ivan Štefina.
Debata o valentínskych darčekoch sa zvrhla: Adela a Dano sa predháňali v nechutnostiach!
Dáta prieskumu ukázali, že medzi najpreferovanejšie valentínske darčeky patria parfumy (26 %), šperky, bižutéria a módne doplnky (18 %), sladkosti (18 %), knihy (8 %) a spodná bielizeň (8 %). Celkovo 69 percent respondentov je za to, aby bol v ekologickom recyklovateľnom darčekovom balení, zvyšným účastníkom prieskumu stačí jednorazový obal.
"E-shopy, ktoré zavádzajú prvky udržateľnosti do svojho podnikania, môžu získať konkurenčnú výhodu a osloviť spotrebiteľov, ktorých popri cene, kvalite či recenziách produktov zaujíma aj vplyv online nákupov na životné prostredie," dodal Štefina.