Presne takúto skúsenosť má pani Zuzana z Bratislavy. Tá vraví, že mala vždy zaplatené, napriek tomu dostala pokutu - a to až osemkrát! Platiť ju po upozornení nakoniec nemusela. Ako teda funguje parkovací systém a prečo dochádza k toľkým omylom?
Samotný systém, ako sa má v hlavnom meste parkovať, je podľa pani Zuzany v poriadku. „To, čo zlyháva, je systém kontroly, či bolo, alebo nebolo zaplatené parkovanie. Hovoriť, že kontrolóri, ktorí majú čítacie zariadenia, ešte nemajú informáciu o zaplatení, je hlúposť,“ myslí si. Pokiaľ by sa jej to stalo raz, neriešila by to. „Ale osemkrát? Skúšala som dokonca rôzne aplikácie,“ krúti hlavou. Bratislavčanke sa dokonca podľa jej slov stalo, že si zaplatila dvojhodinové parkovanie a hoci mala ešte 10 minút rezervu, nálepka už jej svietila na prednom okne auta.
Bohatým patrí svet: Ak máte takéto auto, nemusíte platiť za parkovanie!
Ako prebieha kontrola?
Hovorca mesta Peter Bubla tvrdí, že pracovník kontroly nedisponuje informáciou o začiatku a konci platnosti parkovacieho lístka. „Túto informáciu vyhodnocuje systém skenovacieho zariadenia na pozadí, čo vylučuje akúkoľvek manipuláciu ľudským faktorom,“ vysvetlil. Rozhorčená Zuzana tvrdí, že takýmto spôsobom vlastne znechutia aj ľudí, ktorí chcú dodržiavať pravidlá.
„Nechcú žiť s pocitom, že aj keď zaplatili, možno pokutu dostanú, možno nie,“ opisuje. Podľa čoho teda kontrolóri rozdávajú nálepky? „Ja som počula, že províziu dostávajú za každé auto, ktoré nájdu,“ vyslovuje šokujúce tvrdenie. S ním sme, samozrejme, konfrontovali magistrát. „Ubezpečujeme vás, že súčasťou príjmu zamestnanca vykonávajúceho kontrolu nie sú provízie z vystavených hlásení/uhradených pokút,“ uviedol Bubla s tým, že kontrolór nemá a ani nemôže mať informáciu o konkrétnom lístku a čase jeho uplynutia v danej chvíli kontroly - teda skenovania EČV parkujúceho.